Mikstura Olei Cardio

Oleje tłoczone na zimno i nierafinowane

Tłuszcz jest skoncentrowanym źródłem energii pożywienia, bowiem 1 gram dostarcza 9 kcal, jest to ponad dwa razy więcej w porównaniu z białkiem i węglowodanami, które dostarczają po około 4 kcal. Ze względu na bogaty skład tłuszcze spożywcze są niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu, zalecenia żywieniowców mówią, że powinny stanowić około 20-30 % całodziennej racji pokarmowej. Jakie tłuszcze wybrać, aby dostarczyć do organizmu tego co najlepsze? Oleje roślinne, to tłuszcze o wielu niezwykle pożytecznych dla zdrowia właściwościach, ze względu na wyższą zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych to właśnie tłuszcze roślinne zaleca się w codziennej diecie.

Jeśli chodzi o obróbkę, której olej został poddany a co za tym idzie zastosowanie kulinarne możemy je podzielić na dwa rodzaje: oleje tłoczone na zimno oraz rafinowane. Podział ten wpływa na wartość odżywczą produktu, jak również na zastosowanie produktu w kuchni.

Oleje rafinowane, to oleje poddane procesowi rafinacji, czyli oczyszczenia. Jest to proces stosowany w celu oddzielenia od oleju składników, które które są nieodporne na działanie wysokich temperatur (w jakich zazwyczaj smażymy). Dlatego rafinacja jest niezbędna, aby dostosować olej do długiego smażenia czy duszenia. Badania na temat wpływu rafinacji na jakość i stabilność olejów potwierdzają, że oleje takie są dobrymi tłuszczami do smażenia, a potrawy na nich smażone są lżej strawne i zdrowsze niż potrawy smażone na olejach tłoczonych na zimno. Nawet opary wydzielające się w czasie obróbki są bezpieczniejsze do wdychania. Rafinacja powoduje, że olej jest stabilniejszy i wolniej się utlenia. Powoduje też, że jego termin przydatności do spożycia jest dłuższy niż oleju nierafinowanego. Oleje rafinowane są polecane alergikom, ponieważ w procesie rafinacji olej jest oczyszczany także z cząsteczek peptydów mogących uczulić. Rzadko się zdarza reakcja alergiczna po spożyciu oleju, jednak w przypadku silnej alergii zdecydowanie trzeba uważać, szczególnie na olej słonecznikowy czy sojowy. Taki olej traci też smak i praktycznie nie ma aromatu.

Oleje nierafinowane zachowują natomiast swój naturalny kolor i aromat, mają intensywny smak i często są mętne. Mają nieco wyższą zawartość steroli roślinnych, które przy odpowiednim spożyciu (0,8 g dziennie) pomagają w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi. Nieoczyszczone oleje mają także wyższą zawartość witaminy E, która jest naturalnym przeciwutleniaczem – wspomaga ochronę komórek przed stresem oksydacyjnym, a olej przed przedwczesnym jełczeniem. Olej nieoczyszczony oznacza także krótszy termin przydatności. Po otwarciu obowiązkowo trzymamy go w lodówce!

Zarówno w olejach rafinowanych, jak i tłoczonych na zimno udział kwasów tłuszczowych jest zbliżony. Jednak podczas procesu rafinacji następuje częściowe usunięcie tokoferoli, fosfolipidów, steroli i związków polifenolowych.

Aby ułatwić sobie dbanie o zdrowie najlepiej sięgać po specjalnie skomponowane mieszanki olejów bogatych we wszystkie drogocenne związki, które są nam potrzebne! Jednym z takich produktów jest mikstura CARDIO. Ten mix ma w swoim składzie najlepsze z najlepszych: oleje tłoczone na zimno, nierafinowane w doskonałych proporcjach: z nasion lnu 70%, z nasion wiesiołka 10%, z nasion ostropestu 10% oraz olej z czarnuszki 10%. Taka mikstura olei spożywana w ilości 1 łyżki dziennie, jako dodatek do sałatki, twarogu, koktajlu czy pasty kanapkowej dostarczy nam wszystkich tych kwasów w odpowiedniej ilości i proporcjach. Obecność takiego produktu na rynku, to dobra informacja nie tylko dla wszystkich dbających o zdrowie, ale także dla osób na diecie bezmięsnej czy uczulonych na ryby bądź orzechy (oba produkty są dość częstym alergenem). Dzięki takim produktom możemy w sposób szybki i bezproblemowy zapewnić sobie spożycie tych niezbędnych kwasów tłuszczowych oraz zadbać o prawidłowe stężenie cholesterolu we krwi.

Cholesterol hdl i ldl, miażdżyca, dieta

Choroby układu krążenia niezmiennie od lat zajmują niechlubne pierwsze miejsce na liście przyczyn umieralności. Są one powodem niemal 50% zgonów w Polsce! Co trzeci zgon sercowo-naczyniowy wśród mężczyzn i prawie co dziesiąty wśród kobiet następuje przedwcześnie, tj. przed osiągnięciem przeciętnego wieku życia. Póki co wiele wskazuje na to, że ta tendencja się utrzyma. Wszystkiemu winien jest nasz styl życia, stres, pośpiech, niezdrowa dieta, dania typu fast food coraz częściej goszczące w naszym menu, minimalna aktywność fizyczna oraz cholesterol… Chyba najczęściej słyszane słowo w kontekście chorób układu krążenia.

Cholesterol, to aktywny kwas octowy. Odpowiedni jego poziom jest niezbędny w organizmie, zbyt wysoki natomiast jest niebezpieczny i prowadzi do rozwoju chorób układu krążenia.

Cholesterol jest składnikiem strukturalnym wszystkich błon komórkowych. Jest konieczny do wielu procesów zachodzących w organizmie, między innymi stanowi niezbędny element do syntezy hormonów płciowych, kortykosteroidów, kwasów żółciowych oraz witaminy D3. Znajduje się w zjadanych przez nas pokarmach (cholesterol egzogenny) oraz jest syntetyzowany przez organizm (cholesterol endogenny). Ten ostatni stanowi od 60 do 80% całkowitego cholesterolu krążącego we krwi i wytwarzany jest głównie w wątrobie.

Wpływ cholesterolu na zdrowie może być zarówno dobry jak i zły, wyróżniamy bowiem dwie jego frakcje o zupełnie odmiennych właściwościach.

HDL – (high density lipoproteines) to lipoproteiny dużej gęstości, mają one działanie ochronne.

Obrazowo można napisać, że wysysają nadmiar cholesterolu z tkanek (m.in. z naczyń krwionośnych) i przenoszą go do wątroby, gdzie ulega degradacji i jest wydalony z organizmu wraz z żółcią. Jest to tzw. „dobry” cholesterol. Wyniki badań epidemiologicznych wskazują, że zawartość cholesterolu HDL jest bezpośrednio związana z ryzykiem wystąpienia miażdżycy. Zatem im większe stężenie HDL we krwi tym większe jest wydalanie nadmiaru cholesterolu.

LDL – (low density lipoproteines) to lipoproteiny małej gęstości. Ta frakcja cholesterolu także jest potrzebna w organizmie. LDL przenosi cholesterol z wątroby do tkanek, m.in. do nabłonka naczyń tętniczych, gdzie – jeśli występuje w nadmiarze odkłada się on tworząc stopniowo blaszkę miażdżycową. Jest to tzw. „zły” cholesterol, utleniony jest głównym prekursorem procesu aterogenezy, czyli w bezpośredni sposób prowadzi do powstania zmian miażdżycowych. To właśnie ta frakcja u ponad połowy Polaków jest podwyższona w badaniach laboratoryjnych. Dlatego tak istotne jest zachowanie odpowiednich proporcji pomiędzy LDL a HDL.

Co jednak jeść, aby zachować balans pomiędzy dobrym a złym cholesterolem. Naprawdę niewiele potrzeba, aby zmienić te zatrważające statystyki! W kwestii zmiany diety są pewne zasady, których bezdyskusyjnie należy przestrzegać. Szczególnie, jeśli w rodzinie jest ktoś kto choruje na miażdżycę, chorobę wieńcową, nadciśnienie czy inne choroby układu krążenia.

Najpierw wyeliminujmy z jadłospisu produkty, które nam ewidentnie nie służą: są to produkty bogate w nasycone kwasy tłuszczowe. Słodycze (głównie te sklepowe, typu: wafelki, ciastka, batony, jak również słodkie napoje), tłuste mięsa, parówki i wędliny oraz tłusty nabiał. Jeśli w naszej diecie do tej pory dominowały dania mięsne, dobrym sposobem na urozmaicenie swojego menu jest założenie sobie, że np. co drugi dzień nie jemy mięsa. Taki wege eksperyment zdecydowanie pobudzi naszą kulinarną wyobraźnię i poszerzy horyzonty smakowe. W zamian za to włączmy natomiast więcej produktów nieprzetworzonych – takich jak warzywa, także strączkowe (fasola, soczewica, cieciorka), owoce, pestki i orzechy oraz kasze i płatki, szczególnie owsiane bogate w beta-glukany pomagające w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi. Na miejsce wykluczonych źródeł tłuszczu, jak smalec czy masło wprowadźmy wysokiej jakości oleje roślinne.

Co z cholesterolem? Polskie Towarzystwo Kardiologiczne zaleca, by podaż cholesterolu nie przekraczała 300 mg dziennie. Taka ilość znajduje się np. w 1 jajku, 100 g kawałku pieczonego schabu i 2 plastrach szynki drobiowej albo w porcji 90 g wątróbki wieprzowej (lub 80 g drobiowej).

Jednak nie tylko to co jemy na wpływ. Naukowcy udowodnili, że częstość występowania choroby wieńcowej u osób aktywnie fizycznych jest zdecydowanie mniejsza niż u tych, które prowadzą siedzący tryb życia. Zatem! Nie tylko w kuchni powinny nastąpić zmiany, ale również w sposobie spędzania wolnego czasu! Codzienna,minimum 30 minutowa aktywność fizyczna dodatkowo powoduje spadek masy ciała, poprawia kondycję i nastrój 🙂

 

Etykieta

Mikstura Olei Cardio Dr Gaja, suplement diety

Oleje tłoczone na zimno, nierafinowane
Składniki: olej z nasion lnu 70%, olej z nasion wiesiołka 10%, olej z nasion ostropestu 10%, olej z czarnuszki 10%

Kwasy tłuszczowe
wielonienasycone
w 5 ml* w 30 ml**
Omega-3 (kw. alfa-linolenowy) 1,9 g 11,4 g
Omega-6 (kw. linolowy) 1,3 g 7,8 g
Omega-9 (kw. oleinowy) 0,8 g 4,8 g

* Zalecana dzienna porcja produktu dla dzieci. Opakowanie zawiera ok. 50 porcji.
**Zalecana dzienna porcja produktu dla osoby dorosłej. Opakowanie zawiera ok. 4-8 porcji.
Objętość netto: 250 ml
Zalecane spożycie:
Dzieci powyżej 3-go roku życia: 5 ml (łyżeczka) raz dziennie podczas posiłku.
Dorośli: 30 ml (2 łyżki stołowe) raz dziennie podczas posiłku.
Nie należy przekraczać zalecanej dziennej porcji produktu.
Suplement diety nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety. Należy pamiętać o zrównoważonym sposobie żywienia oraz o prowadzeniu zdrowego trybu życia.
Warunki przechowywania: Przechowywać w temperaturze pokojowej z dala od promieni słonecznych lub w lodówce. Przechowywać w miejscu niedostępnym dla dzieci. Po otwarciu przechowywać w lodówce i zużyć w ciągu 3 miesięcy. Olej staje się mętny w temperaturze poniżej 15°C, jest to proces naturalny.
Zastosowanie: Miksturę olei należy spożywać wyłącznie na zimno, nie używać do smażenia. Można dodawać ją do twarogu, zimnych potraw, sałatek i surówek, polewać nią ugotowane ziemniaki lub kaszę.
Kraj produkcji: Polska

Kup Olej Cardio na propharma24.pl

Cechy produktu

Dba
o serce
Pomaga
obniżyć cholesterol
Źródło
Omega-3, Omega-6
Tłoczone na zimno
Nierafinowane
Kraj produkcji
Polska